Äntligen jullov

Åkte och släppte ut tissen imorse innan jag blev körd till tåget. Skolavslutning i 1 timme i förmiddags, eller avslutning och avslutning, vi fikade, hade en lek och rektorn sa tack och hej. Åt på Subway för sista gången för dethär året, sorgligt jag vet ;)

Kom till stallet senare än vad jag hade tänkt, såklart pga av tågen som inte kan köra av någon anledning. Fick veta att dom höll på att salta med stora säckar nere i stora och det var 50 min från jag kom till lilla blev upptaget. Hade verkligen ingen lust att rida ut då jag redan höll på att förfrysa och det var -23 grader (galet!).

Blev att vi longerade ett tag i lilla. Nu har vi gummisnodden när vi longerar och det fungerar bra, han känner sig inte fast men har ändå någon sorts inspänning och får lite bättre jobb än när han är lös. Jag longerade en del, har inte gjort det mykcet förut alls men han var snäll, kommer lätt på en för liten volt bara. Jobbade på bra efter ett tag så det blev ändå lite ordentligt arbete idag.

Satt och kollade på en ponnylektion när dom hoppade barbacka, galningar säger jag bara. Jag hade inte bangat för ett år sen men nu är jag verkligen...dressyrryttare och det trivs jag med!

Ronja och Victor stog med i Dustys box när jag borstade, så han fick lite träning. Ronja var snäll och gjorde rent hans krubba, borstade svansen och bjöd han på fanta. Victor klappade och höll på med godispapper, att sådana saker ska vara så läskiga! Fjanten ;) Det roligaste var när Ronja tog fram fantaflaskan och han tog tag i sugröret och drog iväg och kastade iväg dxet och då blev han jätte rädd, vad hade han tänkt sig lixom!?

Det bästa med att det är lov: Slipper få utbrott på tågen och slipper skolan.
Det sämsta med att det är lov: Ingen Subwaylunch (jag har riktiga probelm, är beroende!)


Kommentarer
Postat av: ronja

hihi så snäll jag är ;D söta dusty!

2010-12-21 @ 22:55:27
URL: http://ronjagrahn.webblogg.se/
Postat av: Malin

Är du rädd för att rida ut på honom nu efter det som hände?

2010-12-21 @ 23:25:45
Postat av: Kelly

Svar till Malin: Nej, jag är inte rädd för att rida ut på honom. Det har aldrig varit några problem när jag har varit ute innan förra gången. Skrittade av ute i skogen senast idag men jag tycker det är för kallt för att rida ett helt pass ute nu. Varken skönt för en själv eller för hästen.



Vill ha med mig något häst/människa första gången när jag ska ut om han skulle göra så igen :) Så rädd är jag inte men kanske inte 100% tuff i den situationen heller!

2010-12-22 @ 14:33:44
URL: http://golddust.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0