Första dagen på lovet

Sovmorgon till och sen iväg till stallet. Red i lilla idag. Han fick vara fin med sina guldboots och guldpannband medans jag går ut som en bondlurk med stallvinterskor då jag kanppt kan ha mina stövlar nu eftersom jag har så ont i hälen. Satt upp helt själv igen och det gick kalasbra. Han spände till i ryggen/tryckte in baken då och då när jag skrittade fram och gick iväg några steg. Han var väldigt pigg när jag travade också och ökade gärna på när han fick chansen, blev lite spänd och hastig då med.

Låg och galopperade ganska länge på volterna så han var tvungen att ställa och böja ordentligt. Han tycket det var jätte jobbigt och försökte bryta av ganska ofta men det blev bra tillslut och han blev mycket mjukare i sidorna. När jag skulle travjobba efter så tycket han jag var jätte jobbig och ville bara galoppera istället så det blev lite tjafs och han blev lite stressad eftersom han är så envis och bara provar om och om igen om han får göra som han vill, t.ex försöka börja galoppera eller slänga ut baken. När vi hade kommit över det och han förstog att han inte kom undan blev han bra igen och var jätte fin när jag travade av.

Skrittade av ute runt hundängen idag, det var svinkallt och det kändes som man hade nålar i knäna och ansiktet. Dusty fick en istapp på mulen, inte att det var lite frostigt utan verkligen en istapp! Blev helt frostig på benen och så också, snutte. Hoppas att det blir lite varmaer någon dag så vi kan rida ut lite, känns inte så roligt för någon av oss i denhär kylan.

Ska snart tillbaka och mocka och fixa samt gå på brusmöte.


Kommentarer
Postat av: Julia

Sv: Tack så mkt:)

2010-12-22 @ 15:01:29
URL: http://sonella.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0